czwartek, 16 stycznia 2014

Sowia Eko-Rodzinka,
czyli kolejna praca plastyczna dla Maluszków

    Jakiś czas temu Pedagog pomaga umieściła na swoim blogu ciekawy post "Jak to jest?", kiedy wypadasz z obiegu na parę dni. Dopiero w tym tygodniu miałam okazję się przekonać, jakie to uczucie. Oj, nieciekawe! W skrócie napiszę, nie polecam ;). Leżenie plackiem, jedynie kilkuminutowe chwile przy komputerze, dużo zaległości i ciągłe liczenie na czyjąś pomoc - to nic przyjemnego.
    Dziś, kiedy już nieco dłużej mogę patrzeć na monitor [choć nadal z pozycji leżącej], nadrabiam stracony czas i na szybko opisuję jedną z naszych ekologicznych prac plastyczno-technicznych. Do jej wykonania wykorzystałyśmy bowiem prawie same ekologiczne materiały: rolki po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych oraz kolorowe okładki po zużytych blokach rysunkowych, technicznych, czy zeszytach [pomijam ruchome oczy, bo z upodobaniami Malucha nie wygram ;)].
    Najpierw odpowiednio złożyłam wybraną rolkę, dzięki czemu powstały uszy sowy [aby efekt był jeszcze bardziej spektakularny, rolki można uprzednio okleić lub pomalować, ale na tamtą chwilę było to dla nas jeszcze zbyt trudne zadanie]. Następnie razem z Malutką przyklejałyśmy kolorowe, wycięte przez ciocię, skrzydła, trójkątny dziobek i ruchome oczy. Tak oto tym sposobem powstała ekologiczna praca plastyczna - cała Sowia Rodzinka: mama, tata i dzidziuś.
    Malutkiej bardzo spodobały się wykonane zabawki. Na tyle, że do tej pory czasem się nimi bawimy [choć na pewno już nie tak intensywnie jak na początku]. No, bo kto powiedział, że tekturowym sowom nie można przygotować suchej kąpieli, albo ich nie nakarmić pustą łyżeczką? ;)


    Po kilku dniach Malutka wraz z Rodzicami zrobili mi bardzo miłą niespodziankę. Do grona ich sowiej Rodzinki, dołączyła także sowia Ciocia Kasia :). Nie powiem, poczułam się bardzo doceniona. Dziękuję!


    Ocena mojej Małej Szefowej, biorąc pod uwagę, że sowy to jej ulubiona, jak do tej pory, praca:

3 komentarze:

  1. Rolki po papierze toaletowym - klasyka dla kreatywnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czad! Ta sówka ze spełzniętym okiem najbardziej mi się podoba ;)

    A tak w temacie toaletowym... widziałaś prace tej artystki? https://www.google.pl/search?q=Anastasia+Elias&client=firefox-a&hs=Pfr&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GgzYUuvhGsSP7Aaz9oHgDw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=609 Mnie szczęka opadła kiedy pierwszy raz na nie wpadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sówka w pełni ozdobiona przez Malutką, bez krzty pomocy cioci ;)!
      Rolkowe prace artystki - :O, wow!
      Choć ja ostatnio oglądałam program o Panu, który robił dzieła z...



      ... kurzu!

      Usuń