niedziela, 8 grudnia 2013

Kolorowo-kuleczkowo, czyli od czegoś zacząć trzeba

    Pierwszą pracą plastyczną, jaką wykonałyśmy wspólnie z moją obecną Podopieczną, były Kolorowe zwierzaki-bibułowe cudaki.
    Rodzaj tej pracy można śmiało określić jako gotowiec, ale dla małych, jeszcze niewprawionych rączek, tego typu pomysły są "akurat". Od czegoś bowiem zacząć trzeba, a efekt i tak zdumiewa [szczerze powiedziawszy, zapomniałam, że w ocenie Maluszka aż tak bardzo!].


PRZYGOTOWANIE:
    Kartkę z wydrukowanym lub narysowanym konturem [np. ryba, delfin, motyl] podkleiłam z jednej strony dwustronną taśmą klejącą, a następnie wycięłam interesujące mnie kształty. Głównym zadaniem Malutkiej było ich wypełnienie. W tym celu użyłyśmy kolorowych kuleczek z bibuły, które uprzednio ciocia [czyli ja ;)] skrupulatnie robiła podczas snu Małej.

WYKONANIE:
    Podopieczna z moją pomocą ściągnęła warstwę ochronną taśmy, a następnie garściami(!) wysypywała przygotowane kulki na klejącą stronę kartki. Rozsypywała, ugniatała, przyklepywała, a następnie część z nich z dużym zainteresowaniem także odrywała ;).
    Kuleczki zrobiły furorę, a efekt końcowy tak bardzo spodobał się Malutkiej, że przez długi czas nie rozstawała się ze swoimi dziełami [w szczególności motylkiem].



    Kulki, rozsypywane także po całej podłodze [o, tak! trzeba się przygotować na późniejsze ich sprzątanie], dość szybko się skończyły, nie popsuło nam to jednak zabawy. Postanowiłyśmy bowiem zrobić kolejnego zwierzaka, tyle że w nieco inny [bardziej manualnie rozwijający] sposób.
    Malutka odrywała z rolek bibuły niewielkie kawałeczki, a następnie przyklejała je na szablon.
Niestety, tak wykonany delfinek nie zrobił na dziewczynce większego wrażenia.


    Głównymi korzyściami opisanej zabawy plastycznej są:
- uwrażliwienie na sztukę i kolory,
- rozwój małej motoryki [rozwój manualny] w obrębie dłoni i paluszków,
- świetna zabawa płynąca z ciekawej aktywności.

    Ocena zabawy [w skali zaobserwowanych odczuć mojej Małej Szefowej ;)]:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz